1. Articles
  2. De profeet Mohammed in de Bijbel
  3. Inleiding

Inleiding

4586 2010/12/07 2024/03/28

inleiding

 

naar aanleiding van een videoband van ahmed deedat, over het onderwerp 'mohammed in de bijbel', heb ik dit van uit het engels vertaald. zijn toespraak geeft duidelijke feiten dat de profeet mohammed vermeld staat in de bijbel. de komst van de profeet mohammed wordt voorspeld in het oude testament. ahmed deedat, die vele boeken over de islam en het christendom heeft geschreven (zoals 'jezus (as) in de islam' en 'de opstanding van jezus (as)'), laat heel duidelijk zien, met de desbetreffende verzen, hoe de komst van mohammed is voorspeld in de bijbel, het heilige boek van de christenen. dat ondanks deze duidelijke aanwijzingen nog zoveel christenen niet in de profeet mohammed geloven, is zeer vreemd te noemen. na het lezen van dit boekje zult u een heel andere kijk hebben op de bijbel en wat de werkelijke leer van de bijbel inhoud.


 

we beginnen met het volgende:

"zeg: 'wat denken jullie? als hij (de koran) van allah afkomstig is en jullie wijzen hem af, terwijl er een getuige van de kinderen van israël over het overeenkomstige ervan is die er in geloofde, en jullie waren hoogmoedig (dan zijn jullie toch onrechtvaardigen?)'. voorwaar, allah leidt het onrechtvaardige volk niet."(nederlandse vertaling van de edele koran, soerah 46: "al ahqâf" (de zandheuvels),10)

 

deze aya, dit vers, is voor de ongelovigen. het zegt; "kunnen jullie niet zien dat dit boek van allah, jullie schepper is? als je de koran leest, met open geest, dan zie je dat dit boek van allah komt. de koran bewijst zichzelf en toch geloven jullie er niet in. kunnen jullie niet zien? kunnen jullie niet begrijpen?"

 

"…een getuige van de kinderen van israël…" refereert naar de profeet mozes (as).

 

de wet in het oude testament is bijna hetzelfde als de wet in de islam.

 

in de bijbel lees je gegevens over heel veel dingen, zoals het beest, israël, de terugkomst van jezus (as), wonderen, etc. maar wat zegt de bijbel over de profeet mohammed ? wat zegt de bijbel over een man die ervoor zorgde dat zovele mensen in hem geloofden? een man die ervoor zorgde dat zovele mensen geloofden in één god. een man die ervoor zorgde dat zovele mensen geloofden in jezus (as), en hem respect toonden (zelfs meer respect dan de christenen), en respect toonden voor zijn moeder maria. over deze man moet vast iets in de bijbel te vinden zijn.

 

kun je in de bijbel, in het oude testament, lezen dat jezus (as) zal komen? christenen zullen zeggen, ja, op vele plaatsen wordt de komst van jezus (as) voorspeld. maar kun je in het oude testament ook zijn naam vinden? nee, de naam jezus wordt nergens in het oude testament genoemd. zijn er details over jezus (as) te vinden in het oude testament? zoals; dat zijn moeder maria zal heten, of dat hij geboren zal worden in betlehem?


 

nee, zulke details worden niet genoemd in het oude testament. hoe weet je dan dat al deze profetieën over de komst van een profeet, gaan over jezus (as)? je moet beredeneren, je moet afleiden, 1+1=2, om te zien dat jezus (as) bedoeld wordt met de voorspelde profeet. wij moslims hebben hier geen probleem mee, maar waarom kunnen we dit dan niet doen voor de profeet mohammed ? waarom wel beredeneren dat jezus (as) komt, maar waarom niet beredeneren dat mohammed zal komen? dus al die profetieën gaan over jezus (as) zonder dat zijn naam genoemd wordt? terwijl de profeet mohammed wél met zijn naam genoemd wordt!

 

in hooglied 5:16, in de originele hebreeuwse tekst staat "muhammadim", wat men vertaald heeft naar 'geliefde'.

 

als we de komst van jezus (as) beredeneren, waarom zullen we dan niet de komst van mohammed beredeneren?

 

we lezen in de bijbel, deuteronomium 18:18

 

…een profeet zal ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat ik hem gebied…

 

wie is die profeet, bedoeld in dit vers? christenen zullen zeggen dat dit bedoeld is voor jezus (as). maar er staat niet jezus! een profetie is een voorspelling van iets wat in de toekomst zal gaan gebeuren. en als het dan gebeurd, dan is dat een vervulling. wat toen voorspeld was, is nu gebeurd. dit vers gaat volgens christenen over jezus (as). waarom?

 

er staat …een profeet zoals gij zijt…, zoals mozes (as). waarom was jezus (as) zoals mozes (as)? christenen zullen zeggen; jezus was een jood en mozes was een jood. een andere reden volgens christenen is dat jezus een profeet was (?) en mozes was een profeet. dus jezus is als mozes. maar als dit de enige twee redenen zijn, dat dit vers de komst van jezus (as) voorspeld, dan kan dat ook gelden voor alle andere joodse profeten zoals david, solomon, jesaja, daniël, enz. (vrede zij met hen allen).


 

dus waarom zal hiermee jezus (as) bedoeld worden? de anderen (zo'n 70 in het oude testament) waren ook joden en profeten! dus waarom dan jezus (as)?

geen antwoord van geen één christen. wat is het enige goede antwoord? jezus (as) was niet zoals mozes (as)! de profeet in deuteronomium 18:18 is niet jezus (as)!

 

Previous article Next article

Articles in the same category

Steun de Profeet Mohammed websiteIt's a beautiful day